Pokemon Unova History

Przeżyj przygodę w regionie Unova

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie


#1 2012-10-25 13:57:11

 kowalt

http://img6.imageshack.us/img6/1443/trenerp.png

8690674
Zarejestrowany: 2012-07-21
Posty: 1246
Punktów :   
Starter: Joltik - Webby
Ulubiony Pokemon: Duet Charizarda i Scythera
Ulubiony Typ: Mrok

Ataki

NIe za bardzo wiedziałem gdzie taki temat wstawić. Ale do rzeczy.
Bywa tak że nie za bardzo wiemy jak dany atak działa. Co robi lub jak wygląda. Dlatego stworzyłem temat w którym każdy by mógł zadać pytanie o jakiś atak a inny użytkownik mógłby dany atak krótko scharakteryzować.
Zacznę od ataków które przyniosły9Bądź przynoszą) problemy i które sobie zanotowałem.


Pierwszy atak to Grass Knot. Sprawił mi problem. Wiemy że to atak trawiasty. Wiem też że jego siła zależy od ciężaru przeciwnika. Ale nie za bardzo wiedziałem jak ten atak wygląda. I tu pomogła mi walka Asha z Gardenią.
http://www.youtube.com/watch?v=gua4RWpd8I0
Najlepiej widać to około 2:10.
Dwa źdźbła trawy związują się ze sobą potykając przeciwnika. O mój Boże. Ja pierdzielę. Co za głupi i bezsensowny atak. No dobra. Więc proponuje coś innego. Niech ta nieszczęsna trawa przywiązuje się do nogi przeciwnika chociaż. Wtedy nabierze to odrobiny sensu.
Sam atak moim zdaniem mało przydatny. Po pierwsze musi być użyty w miejscu gdzie jest trawa. A po drugie dość łatwo go uniknąć. Wystarczy go przeskoczyć.

Kolejny atak który przyniósł problem podczas mojej walki o odznakę. U-Turn.
Jest to atak zadający obrażenia. Typ robaczy. Ale jego główną zaletą jest fakt iż możesz wycofać Pokemona z walki wymieniając go na innego. Przydatne w walkach trenerskich gdzie gracze się umówią że nie wolno im wymieniać Pokemonów. Ten atak daje im tą możliwość. W ten sam sposób działa Volt Switch.  Tyle że ten drugi jest elektryczny.
Atak przydaje się gdy chcemy wywołać jakiś status na przeciwniku i wycofać Pokemona. Tak chciałem zrobić z moją Mincino. Wpierw Toxic a potem U-turn. Udało się tylko raz. Przy ostatnim małpiszonie.

Taunt to mroczny atak nie zadający obrażeń. Na nasz ojczysty język można go przełożyć jako "Drwiny". Oznacza to że Pokemon drwi z przeciwnika. Jaki ma efekt? Nakazuje przeciwnikowi używać ataków zadających obrażenia. Jako przykład wezmę Pikachu który miałby takie ataki jak: Growl, Thunder Wave, Double Team i Thundershock. Gdyby nasza mysza została zaatakowana tym atakiem mogłaby używać tylko i wyłącznie Thundershock.
Atak może być przydatny. Tylko w jakich sytuacjach?
Gdy walczymy z jakimś słabszym Pokemonem i nie chcemy by obniżył nasze statystyki. Wtedy używamy tego ataku.
Drugą sytuacja niech będzie walka z Pokemonem który jest słabszy typowo przeciwko naszemu stworkowi. Przykładem niech będzie nasz Pikachu i Larvitar. Larvitar używa Taunt. Pikachu może używać tlyko i wyłącznie Thundershock. A nasz mały zielony stworek jest całkowicie odporny na ten atak. Podczas trwania Taunt Pikachu może tylko i wyłącznie unikać ataków.
Taunt świetnie sprawdzi się z Disable(blokuje używanie jednego ataku) lub z ruchem który nie pozwala używać tego samego ruchu dwa razy pod rząd(nie pamiętam nazwy).

A kiedy nie używać ataku? Kiedy walczymy z kimś dużo silniejszym. Lub z kimś na kogo ten atak nie zadziała. Na przykład Pokemon który jest kontrolowany przez jakąś maszynę nie zareaguje na drwiny.  Jakieś bardzo poważne stworki które nie wkurzają się z błąchych powodów również nie będą dobrym celem.

Ostatni atak który chciałem zaprezentować to Rage. Atak dość ciekawy. Parę razy jego działanie było zmienione. Na początku istnienia gdy Pokemon użył tego ataku to musiał go używać przez kilka tur. Potem zostało to zmienione. Na szczęście. Charmeleon który wykańcza jakiegoś Oddisha Ragem jest przez parę tur bezsilny przeciwko duchowi. No ale to zostało zmienione. Chodzi mi o to że jest to atak zadający obrażenia. Jeżeli Pokemon zostanie zaatakowny i użyje Rage to te obrażenia będą jeszcze większe. Czyli za każdym razem gdy Pokemon używa Rage i w międzyczasie jest trafiany atakuje coraz mocniej. Ale tylko tym atakiem.
Kolejny atak trudny do wykorzystania. Trzeba przejść przez chwilę słabości. I wyczuć moment gdy nasz stworek będzie atakowany. Dopiero wtedy należy go użyć. Ogólnie wolę inne metody eksterminacji.



No dobra. Jeżeli coś jeszcze mi się przypomni lub coś zauważę to będę uzupełniał. Jeśli macie jakieś poprawki, propozycje lub pytania o kolejne ataki to zapraszam śmiało. Jeśli nie ja to na pewno ktoś inny będzie znał odpowiedź na wasze pytanie.

Offline

 

#2 2012-11-02 19:58:16

 kowalt

http://img6.imageshack.us/img6/1443/trenerp.png

8690674
Zarejestrowany: 2012-07-21
Posty: 1246
Punktów :   
Starter: Joltik - Webby
Ulubiony Pokemon: Duet Charizarda i Scythera
Ulubiony Typ: Mrok

Re: Ataki

Jako że nikt nie ma pytań ani póki co sam nie chce się niczego dowiedzieć to napiszę o dwóch atakach. Jeden taki który polecam. A drugi wystąpi z pewną ciekawostką. Będę to dwa ruchy zależne od pogody.

A więc pierwszy atak to wodny Scald(Polski wrzątek). Atak ten jest słabszy niż Hydro Pomp czy nawet Surf. Ale wiadomo. Hydro Pompa ma małą celność. A do tego szybko męczy Pokemona. A Surf jest dość niebezpieczny dla otoczenia. W założeniu twórców jest to fala zmywająca przeszkody(odcinek gdy rzekomy Psyduck Misty ewoluował. Po więcej info zapraszam do serri o Pomarańczowych Wyspach). Czyli lepiej pokusić się o słabszy atak lecz z fajnym efektem. A więc Scald jest podobny do Water Guna. Użytkownik atakuje przeciwnika strumieniem wody. Ale to nie wszystko. Strumień ten jest bardzo gorący. A to oznacza że można nim poparzyć przeciwnika(burn z angielskiego). Niby szansa na to to 30% ale w praktyce wygląda to tak że co drugi Scald powoduje poparzenie. Dlatego ja osobiście nawet w grach Pokemon preferuję ten atak.

Przykład wykorzystania ataku? Jest to ruch czysto ofensywny. WIęc na pewno dobrze nim atakować. A z racji wysokiej temperatury ataku można go wykorzystać by skontrować lodowy atak. Wiem że typ nie ten ale gramy chyba trochę realistyczniej niż w grach/anime. Zakładam też że przyda się przeciwko roślinnym stworkom. Jak na mnie jest to najlepszy wodny ruch. Szkoda tylko że jedynym stworkiem który uczy się go przez lvl jest ta przeklęta wodna małpa. No ale trzeba to przeżyć. Od czego są TMy

Thunder i Blizzard. Ataki bardzo silne. Ale mają podstawową wadę. Niską celność. Niby jest to 70%. Ale w praktyce trafia co trzeci atak.  No i jeszcze na pewno dość szybko męczą nasze stworki. W końcu kontrola nad pogodą nie jest łatwa. Ruchy poza tym są bardzo fajne. Wysokie obrażenia i bardzo duża szansa na zmianę statusu wroga. Thunder wywołuje paraliż i Blizzard zamrożenie. Czyli przydatne.  A teraz mały trick jak zwiększyć celność tych ruchów. Ano ino gdy pada deszcz to Thunder posiada 100% celności. Tak samo z Blizzardem podczas zamieci. A od tego mamy specjalne Ability lub ataki takie jak Hail czy Rain Dance. Przykładów wykorzystania nie wypiszę. Chyba że ktoś na prawdę nie ma pomysłu jak wykorzystać super-ultra -silny atak ze zwiększoną celnością.

Offline

 

#3 2012-11-02 20:52:41

 Creazy

http://img194.imageshack.us/img194/4918/lilligantp.png

39951454
Skąd: Mój dom
Zarejestrowany: 2012-07-23
Posty: 696
Punktów :   
Starter: Axew
Ulubiony Pokemon: Lucario i Infernape
Ulubiony Typ: Ogień, Mrok i Walka
WWW

Re: Ataki

Ja mam pytanie dotyczące ataku Assist, o co z tym atakiem chodzi?


Moja Karta Trenera / Postaci
Mój Box

Co się ze mną dzieje, co za demon we mnie drzemie?
~ Creazy ;p



~ To ja Goldpokefan!

Offline

 

#4 2012-11-02 21:39:07

 kowalt

http://img6.imageshack.us/img6/1443/trenerp.png

8690674
Zarejestrowany: 2012-07-21
Posty: 1246
Punktów :   
Starter: Joltik - Webby
Ulubiony Pokemon: Duet Charizarda i Scythera
Ulubiony Typ: Mrok

Re: Ataki

Pierwsze pytanie. A więc zabieram się do tłumaczenia.

Assist(Asysta) to atak który wystąpił po raz pierwszy w trzeciej generacji i był atakiem sygnaturowym dla Skittiego i jej ewolucji.
Atak działa tak że losuje jeden z ataków jednego z stworków z Teamu trenera i używa go normalnie.
Dla przykładu trener ma dwa stworki:
Skittiego(z atakiem Assist) i Charizarda który ma tylko jeden atak Ember.
Więc gdy Skitty użyje ataku Assist to na pewno zaatakuje Emberem który "pożyczy" od Charizarda.

Dalej.
Trener ma trzy stworki:
Skittiego(z atakiem Assist)
Charizarda(Flamethrower, Fly, Slash i Dragon Claw)
Lucario(Close Combat, Aura Sphere, Extremespeed i Dragon Pulse)
Skitty używa Asist i może wylosować każdy z powyższych ataków.
Atak bardzo pożyteczny jeli ma się dobre ataki na każdym stworku w drużynie. W przeciwnym wypadku możliwe jest że Asisst wylosuje nam jakiegoś Leera lub Growla.

Atak fajny i przyjemny ale zbyt ryzykowny. Sam bym go nie użył. Chyba że w specyficznym wypadku który opiszę wam z atakiem Sketch.

Offline

 

#5 2012-11-04 12:17:37

 Creazy

http://img194.imageshack.us/img194/4918/lilligantp.png

39951454
Skąd: Mój dom
Zarejestrowany: 2012-07-23
Posty: 696
Punktów :   
Starter: Axew
Ulubiony Pokemon: Lucario i Infernape
Ulubiony Typ: Ogień, Mrok i Walka
WWW

Re: Ataki

Dzięki za odpowiedź kowalt
A mam kolejne pytanie które budzi wiele kontrowersji przynajmniej we mnie
A mianowicie chodzi o atak zwany False Swipe, jakie ten atak ma działanie? Pytam bo opis z Wikinezki za dużo nie mówi.


Moja Karta Trenera / Postaci
Mój Box

Co się ze mną dzieje, co za demon we mnie drzemie?
~ Creazy ;p



~ To ja Goldpokefan!

Offline

 

#6 2012-11-04 17:12:13

 kowalt

http://img6.imageshack.us/img6/1443/trenerp.png

8690674
Zarejestrowany: 2012-07-21
Posty: 1246
Punktów :   
Starter: Joltik - Webby
Ulubiony Pokemon: Duet Charizarda i Scythera
Ulubiony Typ: Mrok

Re: Ataki

Nie czekajcie na mnie. Starajcie się też sami opisywać ciekawe ataki lub odpowiadać na pytania innych.

False Swipe jest atakiem niezwykle przydatnym przy łapaniu Pokemonów. A przynajmniej w grach Pokemon gdzie Pokemon pokonany nie może zostać złapany. Ale do rzeczy. Atak typu normalnego. Nie zadaje specjalnie wysokich obrażeń. Nie da się nim pokonać przeciwnika. Zawsze zostawi oponentowi jeden punkt życia.
Ale na przykładzie najłatwiej to wytłumaczyć.
Załóżmy walkę Scythera i Rattatę. Scyther jest bardzo silnym i dobrze wytrenowanym stworkiem. Ma tlyko jedną wadę. Jego jedynym atakiem jest False Swipe. Rattata jest słaby i ogólnie nietrenowany.
Walczą.
W pierwszym ruchu Scyther atakuje Rattatę. Ten przyjmuje obrażenia które zadały mu maksymalną wartość. Zostaje mu tylko jeden HP(punkt życia). Czyli wysatrczy jeszcze jeden cios i po myszy. Scyther atakuje więc jeszcze raz. I trafia. Ale Rattata nie pada. Wciąż stoi. To przez działanie ataku False Swipe. Nie da się nim zakończyć walki krótko mówiąc.

Przydatność? W PBFach praktycznie żadna. Chyba że chcemy dać komuś wygrać. Lub kty chcemy wygrać walkę lecz nie mamy zamiaru pokonywać przeciwnika. Ale w grach Pokemon atak niesamowicie przydatny.
Załóżmy sytuacje posiadania Scizora na 80 levelu. Chcemy złapać Piorunową Myszę(Pikachu) która ma level 5. I tu zaczynają się schody. Rzut Poke Ballem niewiele zda. Mysza na pewno zwieje bo jest za silna. Ale mamy False Swipe. Atakujemy więc nim aż przeciwnikowi zostanie 1 HP i rzucamy ballem. Tym razem szansa na złapanie stworka znacznie wzrasta.

Offline

 

#7 2012-11-09 11:20:15

 kowalt

http://img6.imageshack.us/img6/1443/trenerp.png

8690674
Zarejestrowany: 2012-07-21
Posty: 1246
Punktów :   
Starter: Joltik - Webby
Ulubiony Pokemon: Duet Charizarda i Scythera
Ulubiony Typ: Mrok

Re: Ataki

Skoro pytań brak opiszę kolejne ataki z tych które uważam za warte uwagi.

Wyobraźcie sobie sytuacje gdy walczą dwa Pokemony. Obydwa stworki są już bardzo zmęczone.  By tego było mało ich celność jest tak obniżona że żaden nie ma szans na trafienie przeciwnika. Wystarczy praktycznie tylko jedno trafienie by pokonać przeciwnika. Lecz siły starczy tylko na jeden atak. Do tego mamy pewność że zwykły atak nie trafi.

W tym wypadku jest tylko jedno rozwiązanie. Zawsze dobrze mieć ze sobą atak z puli tych które zawsze trafiają. Są to ataki których nie da się uniknąć. Po prostu atak ten musi trafić. Pomimo tego że jest gęsta mgła, celność Pokemona obniżona czy tam w ogóle ślepy i głuchy stworek. Ataki te muszą trafić. Wiem że źle to wygląda biorąc pod uwagę to co się działo dotychczas. Z resztą i ja popełniałem błędy. Aura Sphere w historii White.

Oto lista tych ataków. Większość z nich ma siłę bazową 60. Jeśli jest inaczej to zaznaczę to. W nawiasie typ ataku:
Aura Sphere(siła: 90 ;  Walczący) ; Vital Throw(siła:70 ; Walczący) ; Shock Wave(Elektryczny) ; Aerial Ace(Latający) ; Faint Attack(Mroczny) ; Magical Leaf(Roślinny) ; Magnet Bomb(Stalowy) ; Shadow Punch(Mroczny) ; Swift(Normalny) ; Clear Smog(siła: 50 ; Trujący)
No dobra. Jest parę warunków gdy Pokemon nie trafi tym atakiem. Pierwszy z nich to użycie przez przeciwnika wszelkich barier typu Protect lub Detect. Kolejny to fakt gdy przeciwnik wzleci lub się schowa. Służą do tego takie ataki jak Dig, Fly czy Bounce. Jedynym ruchem który trafi gdy przeciwnik użyje jednego z tych trzech ostatnich ataków jest Vital Throw.

Tyle teorii. Czas na jeszcze przykład wykorzystania ataku.
Są to bardzo bezpieczne ataki.  Bardzo je lubię. Jeden przykład podałem wyżej.

Sytuacja gdy twój Pokemon jest bardzo wolny a walczy z innym szybkim.  Szybki stworek bez trudu uniknie ataków wolnego. Właśnie wtedy używamy ataków nigdy nie pudłujących. W ten sposób można walczyć. Wolne Pokemony mają zazwyczaj wysokie defensywy. Więc mogą przyjmować ataki kontrując je Schock Wavami lub Aura Spherem.

Szybkie stworki też mogą wykorzystać te ataki. Zwłaszcza w sytuacjach gdy walczą z kimś równym sobie szybkością. Trzeba tylko wyczekać na odpowiedni moment. Najlepiej po uniku skontrować Magic Leafem czy tam Aerial Ace.

A teraz może jakiś atak którego nie polecam. Hmm. Nie lubię wszystkich Thunderów, Hydro Pumpów czy Fire Blastów. Ataki silne. Ale ich celność jest tragiczna. W praktyce co czwarty atak trafia. Reszta to pudła. Wcześniej opisywałem jak pozbyć się tej wady. Lecz jest to czasochłonne. O ile w grach Pokemon jest to dobry sposób to w PBFach nie radzę. Tracimy turę którą przeciwnik wykorzysta na mocny atak. Lub co gorsza zmianę statusu naszego stworka.

A teraz coś ciekawego na dwu-walki:
Zapewne słyszeliście o atakach typu OHKO(One-Hit-Knockout - ostatnie słówko częstow  krócie przedstawia się jako KO). Dla tych którzy tych którzy nie wiedzą czym jest ten skrót tłumaczę: są to ataki które pokonają przeciwnika jednym ciosem. Trafionym ciosem rzecz jasna. Oto lista tych ataków:
Fissure ; Guillotine ; Horn Drill ; Sheer Cold
Sześć generacji i tylko cztery takie ataki. Do tego kiedyś był tylko jeden. Guillotine. W II generacji zmieniono działanie Horn Drill tak by był OHKO. W IV doszedł Sheer Cold a w V Fissure. Więc grając w Redy jedynym stworkiem który uczył się OHKO był Krabby i jego starszy brat.
Ataki cud miód orzeszki. Przynajmniej dopóki nie spojrzymy na celność. 30 oczek. Mało. Bardzo mało. Tak mało że w swojej karierze trafiłem nimi jakieś cztery razy. Nie ma sensu używać ich w normalnych walkach.
Dlaczego wspomniałem o dwuwalkach w takim razie? Są ataki które sprawiają że następny atak ma 100% celności. Są to Lock On i Mind Reader. Więc łącząc te dwa ataki mamy pewność że OHKOujemy jednego z naszych przeciwników. Fajne? Właśnie. DO tego jedynymi sposobami  by się uchronić przed takimi ruchami to Bariery(Protect, Detect) lub ataki ukrywające stworka(Bounce, Dig, Fly).

Jak to wygląda w praktyce?
Mamy Klinga z Lock On. I Excadrilla z Fissure. Ważne jest to by Kling był szybszy od kreta.
Przeciwnicy to dajmy na to Tepig i Ganasect.
Widząc taką sytuację Kling najpierw używa Lock Ona na Ganasectie. W tej samej turze Excadrill używa Fissure na nieszczęsnym Ganasectcie. I wtedy klękajcie narody. Nie ma możliwości by nasz legendarny stworek to przeżył. Naszym przeciwnikiem zostaje biedny Tepig który w pojedynkę nie ma większych szans.

NIestety w naturalnych warunkach jedynym piątogeneracyjnym stworkiem uczącym się tego ataki jest Kling i jego rodzina. By nauczyć naszych stworków tego ataku trzeba je zbreedować(zjajkować ) z stworkiem potrafiącym ten atak. Ale to działa tylko na Roggenrolę i Sewwadle.

Więc musimy liczyć na jakiś Event w którym nagrodą będzie stworek z atakiem Lock-On lub Mind Reader. Lub liczyć na spotkanie Klinga.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemonunovahistory.pun.pl taksówka wałcz